Zo gaat het eraan toe bij een arbeidsbemiddelingsbureau: LaRock Werkt geeft een kijkje in de keuken

Een arbeidsbemiddelingsbureau, is dat hetzelfde als een uitzendbureau? Veel mensen weten ongeveer wel wat wij bij LaRock Werkt doen: een match maken tussen opdrachtgever en kandidaat. Maar als arbeidsbemiddelingsbureau gaan we een stuk verder dan een uitzendbureau. Het lijkt ons daarom leuk om je een kijkje bij ons in de keuken te geven. We vertellen je in dit blog graag meer over hoe wij als arbeidsbemiddelaars te werk gaan.

‘Een arbeidsbemiddelingsbureau doet toch hetzelfde als een uitzendbureau?’

Allereerst willen we een stukje onduidelijkheid ophelderen. Namelijk het verschil tussen ons werk als arbeidsbemiddelaars en dat van een uitzendbureau. Want daar zit een groot verschil. We krijgen wel eens de vraag: ‘Een arbeidsbemiddelingsbureau doet toch hetzelfde als een uitzendbureau?’ Het antwoord op die vraag is dus ‘nee’. Waar een uitzendbureau vaak meer gericht is op functies voor de korte termijn, kijken arbeidsbemiddelingsbureaus vrijwel alleen naar vaste functies.

Arbeidsbemiddelaars investeren in de lange termijn

Omdat arbeidsbemiddelaars zich focussen op vaste functies investeren wij veel tijd in het leren kennen van onze kandidaten en opdrachtgevers. En dan bedoelen we het écht leren kennen.

Van een kandidaat willen we bijvoorbeeld niet alleen weten wat voor functie hij zoekt of wat voor opleiding hij heeft gedaan. Wat voor ons vooral belangrijk is, is wat voor persoon het is. Op die manier kunnen we kijken of er uiteindelijk een match is met een van onze opdrachtgevers. Zowel op basis van het cv als de persoon erachter.

Andersom stellen we bij de opdrachtgever nooit kandidaten voor zonder ze gesproken én gezien te hebben. Het hele voortraject met de voorbereidende gesprekken wordt door ons als arbeidsbemiddelingsbureau uit handen genomen. Hebben we een geschikte kandidaat? Dan maken we een profielschets met daarin wie de kandidaat is en welke ervaring hij heeft. Door goed te luisteren naar de wens van beide kanten, proberen we het zo persoonlijk mogelijk te houden. Je bent bij ons nooit een nummer.

Up-to-date

Op maandagochtend starten we met een weekoverleg. Hierin bespreken de arbeidsbemiddelaars met elkaar de intakegesprekken van de afgelopen week, wie er voorgesteld zijn bij een opdrachtgever, hoe de eerste en tweede gesprekken zijn gegaan en wie er binnenkort mag starten (hoera!). Door dit overleg blijven we allemaal scherp en up to-date van alle ontwikkelingen.

Ook in de rest van de werkweek werken we als team nauw samen, waardoor iedereen van alles op de hoogte is. Is de collega die jij hebt gesproken een dagje vrij of op vakantie? Dan word je door een ons nog net zo persoonlijk geholpen. Fijn toch, een arbeidsbemiddelingsbureau met oprechte interesse?

Dag in dag uit scherp

Wanneer er een nieuwe opdracht binnenkomt, kijken we of we een match zien met iemand uit ons bestand. Zo niet gaat onze communicatiemedewerker aan slag om een vacaturetekst te schrijven en de functie via social media te promoten. De arbeidsbemiddelaars doen hun best de juiste persoon via verschillende jobboards te werven. Als ze iemand hebben gevonden, wordt deze persoon voorgesteld bij het bedrijf en komt daar een gesprek uit voort: soms is het een schot in de roos bij de eerste kandidaat, een ander moment spreken we wel 10 mensen voordat we een match hebben. 

Snel schakelen

In sommige situaties kan het heel snel gaan. Dan is het fijn als een arbeidsbemiddelingsbureau snel kan schakelen. Omdat we een bestand hebben met kandidaten die we heel goed kennen, zien we soms gelijk een match wanneer een opdracht binnenkomt. We hebben ze dan al uitgebreid gesproken en kennen ze heel goed. Mocht het dan voor die functie niets worden, kunnen we later ook weer snel in actie komen als er een andere passende opdracht zich voordoet.

Heldere en duidelijke communicatie

Het maakt niet uit met wie we contact hebben en in welk stadium van het proces. La Rock werkt is een arbeidsbemiddelingsbureau dat het belangrijk vindt om duidelijke te communiceren: helder, persoonlijk en altijd met korte lijnen. Doordat wij extern maar ook intern op deze manier communiceren, kennen alle collega’s onze klanten en kandidaten. Zo voelt niemand zich een nummer.

De helderheid vertaalt zich ook naar de manier waarop wij omgaan met de vergoeding van onze dienstverlening: we werken met een vast tarief, zodat niemand voor verrassingen komt te staan. 

Rekenen niet in tijd maar kwaliteit

Het tarief dat wij rekenen voor de service die ons arbeidsbemiddelingsbureau levert, is dus een vastgestelde fee. Deze vergoeding is niet gebaseerd op de exacte tijd die we erin steken, maar op de kwaliteit die wij met onze diensten leveren.

Alleen als er een geslaagde match is, brengen wij kosten in rekening: no cure no pay. Soms is het voor ons dus een investering en verdienen we er op dat moment niks aan. Dan hopen we dat we een volgende keer wel een passende kandidaten te vinden. Is het dan voor ons helemaal ‘voor niks’ geweest? Zeker niet! We hebben namelijk nieuwe kandidaten leren kennen en we leren de opdrachtgever (nog beter) kennen. 

Heb je genoeg geproefd van het werk van een arbeidsbemiddelingsbureau?

We hopen dat we jou met dit verhaal een beter beeld van ons werk hebben gegeven. Daarnaast hopen we dat je ons doel tussen alle regels door hebt gelezen: we steken iedere dag met passie al onze energie in ons werk om de juiste matches te maken!

Smaak dit naar meer?

Wil je na het lezen van dit blog zelf onze service ervaren? Bel of mail ons of loop gerust een keer binnen bij LaRock Werkt in Roelofarendsveen, Kaag en Braassem, ook voor een vrijblijvend gesprek met onze arbeidsbemiddelaars!

*Dit blog is tot stand gekomen is samenwerking met tekst van de koning.

Deel dit bericht met je netwerk

Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief